lauantai 18. heinäkuuta 2015

Unelmia uudesta maailmasta: Koti

Sue J. Davis:  Koti


Minulla on pieni talo mäenrinteessä. Rinne on jyrkkä, syrjäinen ja lintuja täynnä olevien pensaiden peitossa.

Rinne saa olla jyrkkä,  koska me emme enää tarvitse maanteitä. Ja se saa olla syrjäinen, koska me emme enää tarvitse sähkölinjoja,  puhelinlinjoja tai vesijohtoja.

Minun taloni on pieni, koska minulla ei ole tarvetta varastoida paljon tavaraa. Ja sitäpaitsi minulla on monistaja ja hävittäjä. Monistaja tuottaa melkein kaikki tarvitsemani asiat ja kun en enää tarvitse niitä, hävittäjäni palauttaa ne takaisin energiaksi. (Ja wc-pytyn alle on asennettu yksi.)

Tosin säilytän itselläni muutamaa lempivaatettani,  vaikka minun ei oikeastaan tarvitsisi. Pystyisin yhtä helposti monistamaan ne. Säilytän tietenkin omatekemäni taideteokset sekä kirjani ja omat muistiinpanoni. Sekä ne käsintehdyt tavarat, jotka ystäväni ovat tehneet itse. Niin, ja tietenkin kristallit. Mutta ne ovat ystäviäni.

Joillakin ihmisillä on keittiö,  mutta sellaiset ihmiset rakastavat kokkaamista. Minä en pidä ruuanlaitosta, mutta rakastan hyvää ruokaa. Niinpä lataan esimerkkiannoksia monistajaani,  joka tuottaa täysin keittiömestarin mallin mukaisia gourmet-annoksia. Nigel Slater on tehnyt niitä paljon,  samoin Heston Blumenthal. Ne ovat nopeita, herkullisia ja täysin luotettavia -  eikä jälkeenpäin tarvitse tiskata!

Kumppanini pitää ruuanlaitosta,  joten hänellä on hyvinvarusteltu, kaunis ja tilava keittiö. Itse asiassa hän voisi kevyesti viettää koko päivän keittiössä tai puutarhassaan, missä hän kasvattaa suurimman osan ruuastaan. Hän tekee sitä omasta mielenkiinnostaan ja rakkaudestaan -  rakkaus, rakkaus, rakkaus - ja kuka minä olen moittimaan häntä? Hänen valmistamansa annokset ovat aina erityisiä eivätkä koskaan samanlaisia.

Jotkut ihmiset ovat kokonaan lopettaneet syömisen. He elävät energiavoimalla. Luulen, että jotkut heistä eivät koskaan oikein pitäneet syömisestä. Siitä oli vain vaivaa ja harmia, joten he olivat iloisia päästessään siitä eroon. Galaktiset ystävämme tekevät molemmilla tavoilla: heidän ei tarvitse syödä, mutta he syövät omaksi nautinnokseen ja vaihtelun vuoksi silloin kun heistä tuntuu siltä.  Luulen, että meistä tulee jossain vaiheessa samanlaisia.

Minulla on puhdistuskaappi. Laitan sinne ne vaatteeni,  joita en kierrätä energiaksi. Puhdistuskaappi irrottaa vaatteista lian kastelematta niitä ja liuottimia käyttämättä.

Asunnossani on myös automaattinen puhdistustoiminto. Kun minä itse olen ulkona, se ajaa läpi pesu- ja pölytysohjelman. Taloni on putipuhdas ilman mitään vaivaa ja työtä. Ystäväni Jean on kääntänyt puhdistustoiminnon pois päältä, koska hänestä on mukava siivota itse. Outoa mutta totta!

Ai niin,  ja talon pinnat pystyvät vaihtamaan väriä silloin kun haluan. Myös valaistus muuttuu lämpimäksi tai kylmäksi, kirkkaaksi tai himmeäksi.  Se on niin imartelevaa! Vaikka sillä ei enää nykyään ole niinkään paljon väliä,  koska me kaikki olemme hyvännäköisiä.

Minulla on suihku ja kylpyamme. En tarvitse niitä, koska meidän ruumiimme eivät enää tuota niin paljon jätettä kuin aikaisemmin.  Sitäpaitsi voin tarvittaessa mennä istumaan puhdistuskaappiin. Mutta suurin osa ihmisistä nauttii siitä, että he voivat mennä kylpyyn tai suihkun alle.  Nyt kun energia on ilmaista ja vettä on aina runsaasti, siihen ei liity syyllisyyden tunteita, joten voimme nauttia kokemuksesta täysillä. Joillakin ihmisillä on puutarhassaan kuumia altaita tai lämpimiä vesiputouksia, jotka ovat ihania!

Ja yleiset kylpylät -  miten taianomaisia paikkoja ne ovatkaan! Niitä on ripoteltu puutarhoihin tai puiden katveeseen tai vuorenrinteille. Ne ovat auki 24 tuntia vuorokaudessa. Voit mennä ottamaan kylvyn kuun valossa ilman rihmankiertämää kahdelta yöllä ja saat olla täysin rauhassa kenenkään häiritsemättä.


Lähde:
Sue J. Davis:  Unelmia uudesta maailmasta. Kuvitelmia siitä, millainen uudesta maailmasta voisi tulla...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti